Dubbelt och Saffran

Hej där ute! 
Är ju nästan kors i taket det här, andra dagen i rad som jag bloggar hehe.
Men har man lusten och tiden att skriva en sväng så :)
 
Idag vart det upp vid tjugo i sju vilket vart otroligt segt, ville gärna ligga kvar i sängen och sova vidare men men man fick ta sig i kragen bara och gå upp. 
Väl på jobbet började jag med dom vanliga rutinerna med å ge kalvarna mjölk och sen havrekross å pellets efter det. När jag vart klar med det så visste jag inte hundra hur jag skulle fortsätta dagen, då vi vänta på att slaktbilen skulle komma så kunde jag inte göra alla rutiner innan den kommit och hämtat tjurarna som skulle åka. Men upptäckte då att jag fått två nya kalvar, vart två kor som kalvat. Hade räckt med en kalv men jaja två fick gå. Så vart bara strö upp boxar åt dom och flytta dom. Mjölka korna innan det blev frukost för våran del.
Sen dök slaktbilen upp. Vart 7 tjurar som skulle åka. Där av den ena vart våran avelstjur. Så nu vart det tomt i lösdriften, men samtidigt skönt :)
En liten bild på Putte, våran föredetta avelstjur nu då 
 
Väl klar på jobbet blev det hemåt för lunch innan det bar iväg till min brukshunds klubb för medlemsmöte. Våran ordförande hade nämligen avgått. Så dom fick sätta in ett extra medlemsmöte. Men fick verkligen en smärre chock när dom berättade varför våran ordförande hade avsagt sig posten. Helt sjukt vad det finns folk till allt i den här världen minst sagt. Orkar tyvärr inte skriva varför han avgått men han har varit oproffsig som ordförande. 
 
Kom därifrån vid halv fem. Då blev det en sväng till ladugården för att kolla på en ny kalv som fötts idag super söt vart den. Var en korsning mellan röd ko och vit kött ko. Super söt verkligen!
Väl hemma så satte jag igång med något jag tänkt göra ett par dagar nu. Satte nämligen igång att baka muffins :D
Och blev super nöjd med resultatet! 
Gjorde nötmuffins och saffransmuffins med hemmagjord mandelmassa i. Super gott verkligen :D och dom var glutenfria också. Har en del personer i min närhet som inte kan äta gluten så enklast att baka utan gluten det mesta man gör :)
Dessa kommer jag verkligen göra igen lätt!
Super fina muffins! :D
 
Men men nu blir det snart att äta kvälls mat innan vi myser ner oss i sängen för denna kvällen :)
Imorgon blir det jobb igen som vanligt så då får vi se vad dagen har att erbjuda.
Kommer nog bli att baka muffins imorgon igen. Blir vaniljmuffins med hallon i. Då min sambo ska ha med muffinsen till ladugården på onsdag-torsdag när dom ska klövverka så behövde jag en tredje sort då svärfar inte gillar någon av dom jag gjorde idag hehe.
Men den bakningen får bli imorgon.
 
Hare!
 

Kommentera här: