Massa hovar :D

Hej där ute!
Sicken tisdag jag haft ändå. Jobb som vanligt imorses. Blir segare för var dag att gå upp ur sängen. Men är ändå uppe i nionde dagen i rad med jobbet. Så längtar redigt mö till lördag då jag äntligen har sovmorgon. Men men bara kämpa på tills dess.
Vart en lugn morgon vilket jag behövde verkligen. Lämnade jobbet vid kvart över elva. Då blev det en tur bort till Fagri faktiskt. Mest för att hämta en barbacka gjord som blivit kvar där. Hälsade lite på Fagri, å visst saknar jag honom men han vart för svår för mig helt enkelt. 
 
Blev en lång rast hemma idag mitt på dagen. Vilket vart skönt. Passade på att ge getterna lite gammalt bröd vilket alltid är uppskattat.
Dela bröd med mora kniven vart de ja hehe
 
Tillbaka på jobbet vart det att köra in foder till ungdjuren, dräktiga kvigorna och tjurarna ute i kalla lösdriften. Märks att man rullat x antal balar där ute nu. För börjar bli enklare att rulla balarna nu hehe. Lite muskler ger det tydligen att rulla balar hehe.
Efter att ladugården vart klar, styrde jag bilen ner till ridskolan faktiskt för att möta upp med en person. Denna personen har nämligen köpt en till ponny utöver den hon har till barnen. En d-ponny, korsning nordsvensk fjording faktiskt. Super söt verkligen!
Så fin! :D
 
Dock har hon ponny fasoner delux.. För när vi hade gått in i boxen med henne så plöjde hon sig ut igen med mig i släpptåg. Och när en häst väl bestämt sig för att dra så är man tyvärr rätt liten av sig. Så vart bara att släppa henne. Och det gick ju bra vi fick ju tag på henne igen utan några problem. Men men några såna dumheter får det inte bli igen. Sen har hon ju inte varit så länge nere på ridskolan så är mycket nytt för henne. Så hon lugnar sig nog snart :)
 
Något mera som är super kul med ridskolan just nu är att dom lånat in en ponny som jag faktiskt har ridit på tidigare :D Är typ 8 år sen som jag träffade denna ponny så var väldigt kul när jag fick träffa honom igen :D Woody heter han och är super mysig verkligen :) tyvärr för liten för mig att rida vilket är synd men men kan i alla fall mysa med han :)
Super söta fina Woody :D
 
Resten av kvällen blir det att äta kvälls mat och kolla serie bara. Så en lugn kväll med andra ord :)
Hare!

Kommentera här: