Ne men Hej!

Hej där ute!
Nu vart det otroligt länge sen jag skrev ett inlägg här inne, men det har också sina orsaker.
Den senaste tiden har inte varit min tid helt enkelt. Det har varit mycket runt om mig samtidigt som det har varit ännu mera i huvudet på mig. Vilket verkligen inte har varit lätt alls! 
Men nu har det börjat vända åt rätt håll. Vilket känns underbart! När huvudet snurrar och påverkar en så otroligt negativ så är man glad för att man faktiskt fick hjälp. Är otroligt tacksam just nu, även om det är en lång väg kvar till att bli 100% igen så kämpar jag vidare. 
 
Den senaste tiden har beståt av jobb så klart, har kommit igång mera på jobbet också så blivit en del mer timmars jobb de senaste. 
Och så har det blivit en hel del hund. Promenader och agility så klart super härligt.
 
Vart iväg igår kväll och tränade agility i hallen i Herrljunga. Hade med mig båda hundarna dit och båda två skötte sig super bra. Happie och jag satte hela banan med kanske 10, 15 fel. Vilket är super för min del. Känner mig jätte peppad på tävlingen i Vårgårda 7-8 december. 
Edwins träning igår vart underbar också. Han är ju helt tväremot Happie att träna. Edwin har mer fart och är otroligt arbetsvillig. Så vi lekte lite med bollen först och körde enkla skick på tunnlar. Sen körde vi 5 hinder i följd och han satte dom perfekt, super stolt matte verkligen! Och så gick vi över balansen 2 gånger, en gång åt varje håll och det gick super med. Edwin tycker ju balansen är lite läskig men det kommer släppa med tiden förhoppningsvis :)
 
Idag lördag har jag också varit iväg och kört agility, dock bara med Happie. Vart iväg till Alebäckens agilityhall utanför Skövde. Vart en clear round blåbärs tävling med tunnel race där. Som faktiskt angagerades av själva Anne Karlson som blev silvermedaljör på Vm i agility iår. 
Var sjukt roligt att komma iväg till ett nytt ställe och köra lite agility. I första blåbärs loppet blev vi felfria. Super härligt och en go känsla, flöt på super bra. I andra blåbärs loppet så kändes det bra i början sen diska vi oss när Happie hoppade tillbaka på ett hinder men vart nöjd ändå :D
I tunnel racet så fick vi tre vägran men fick ändå till ett super fint lopp som jag är nöjd med.
 
Så nu är jag mer än taggad på agility än tidigare :D
Får se om det blir någon träning nästa helg i hallen. Annars får de bli lite hemma. Sen veckan efter de blir de träning tisdag med mina elever jag hade kurs för i höstas på brukshundsklubben, fredag med Maria och troligen Malin. Sen lördag och söndag är det tävlingen i Tånga hallen Vårgårda. Längtar till denna veckan!
 
Sen den 15 december blir sista agility tävlingen för iår för våran del. Då är det luciafirande med blåbärs lopp på Mushu hundskola i Herrljunga. Ska bli så mysigt :D
 
Men nu ska jag forsätta kolla tv med sambon. Imorgon bitti vankas jobb på morgonen och medlemsmöte på brukshundsklubben på eftermiddagen.

Bjuder på lite bilder från senaste tiden.
Hare!
 
Mys ungar! :D
Maskin visning i Floby i torsdags!
Promenad med ligan när svärföräldrarna vart iväg :D
Dagens agility!
Snyggaste vovven med sin clear round medalj :D<3
Sen fick han följa med på jobbet ikväll med :D

Kommentera här: