Agility of Course! :D

Hej där ute!
Veckan som varit har känts väldigt lång rent ut sagt. Har bara vart jobb egentligen. Samt kvälls promenader med mina grabbar. Fick till 5 dagar i rad med längre promenad, vilket kändes super bra. Sen stoppade tyvärr min rygg mig på den 6:e dagen. Vet inte vad jag gjort egentligen. Men men får hoppas det går över snart tyvärr har jag fortfarande ont i ryggen men ska på massage på tisdag så får hoppas hon kan massera bort det.
Fina grabbarna! <3
Torsdag kväll vart så otroligt magisk också så kunde inte låta bli att ta några bilder även om det blev med mobilen men dom blev bra fina ändå.
 
Och på lördag morgon så fick jag äntligen en sovmorgon, första på typ fyra veckor.
Dock vakna jag vid 07:30 när sambons alarm ringde. Men en timme är bättre än inget :)
Blev några slappis timmar i sängen innan jag tog mig i kragen och gick upp och då blev det en morgon promenad med min fluffboll.
Så nöjd kille! <3
Sen tog vi det lugnt ett par timmar till innan det vi packade våra grejer och styrde bilen mot Vårgårda och tånga hallen. Där det vart agility tävling och jag hade anmält mig och Happie.
Vart en super trevlig dag med massa fina lopp på agility banan.
När det äntligen var våran tur så vart jag sjukt nervös. Så gick så där i första loppen pga mina nerver så vi behöver verkligen ut och bara träna mina nerver på tävlings banan. Andra loppet vart mycket bättre. Jag hade mer fart och power. Dock så hoppade Happie av från balansen. Men jag förstår han helt. Vi har inte tränat balans på evigheter. Men är ändå jätte stolt över han. 
Happie spanar in banan efter andra loppet avklarat!
 
Jag har faktiskt satt mig ner och tänkt efter samt skrivit ner vad jag behöver träna på mest för att klara av en klass 1 bana. Så nu ska vi försöka börja träna mer seriöst även om vinter är på väg men får bli en tur varannan vecka till herrljunga för träning inomhus när vädret inte tillåter utomhus träning. Så nu ska vi kämpa!
Men vi har i alla fall 2 tävlingar samt en blåbär framför oss än så länge i vinter, å eventuellt en kvälls tävling har inte bestämt mig ännu om jag ska vara med på den men lutar faktiskt åt att åka dit bara för att träna mina nerver så vi kan ge allt i säsongen 2020 sen istället :)
 
Men nu ska jag fortsätta njuta av min lediga söndag. Har bara haft agility kurs på klubben imorses sen har jag inte gjort så mycket mera. Ska greja lite här hemma samt gå en promenad med hundarna innan denna dagen är slut.
 
Hare!
 

Kommentera här: