Vilken helg! :D

Hej där ute!
Sicken helg det har varit för min del. Har varit super kul verkligen.
Började helgen med en super härlig ridtur på Fagri i fredags kväll. Vart lagom varmt, solen sken och det vart bara underbart. Detta vart då våran första ensama ridtur ihop. Han fjollade sig lite precis i början när vi skulle gå iväg men vart lätt övertalad så snart lugnade han sig. Och eftersom jag inte känner området ännu så höll jag mig på vägarna och tog en sväng ut på en stubbåker istället. Vart så många år sen jag red en häst på stubbåker så detta vart en sån underbar upplevelse.
Blev en del trav men även en hel del galopp. Fick även till lite tölt men behöver verkligen jobba mera på den. Så vi kämpar på :)
Så härligt!
 
På lördag morgon vart det ingen ro. Vart upp strax efter klockan sju på morgon för att sedan styra bilen mot Herrljunga för agility träning för bästa tränaren. Hade med mig båda hundarna denna gången. Och kändes riktigt gött att få en genom körare på båda hundarna. Var väldigt kul när min tränare sa att det syndes att vi har tränat på mycket runt på Happie. Att han verkligen har tagit till sig ordet och dess betydelse. Super kul! Även Edwin har börjat förstå mer och mer vilket är super kul. Men är verkligen en utmaning att ha två hundar som är så sjukt olika på agility banan. Men även en otroligt rolig utmaning är det. Så längtar till nästa lördag för då blir det blåbärs tävling i Herrljunga med båda pöjkarna istället. 
 
Sen väl hemma igen blev det att slappa en stund innan jag tog tag i att bygga ihop med nya kärra som jag ska ha för att flytta mina agility hinder här hemma.
Och det vart ingen lätt utmaning. Höll på å bli tokig där en stund men till slut efter många om och men så fick jag ihop den. Höll på att ge upp ett par gången men gav mig inte, ville verkligen få ihop skiten hehe.
Så smidig är den! :D
Sen ännu senare på kvällningen så hjälpte jag sambon att pressa ihop lite ensilage. Blev en stund i traktorn men mysigt och roligt som vanligt vart det. Det enda trökiga vart att jag lyckades köra stopp en gång tyvärr så R fick komma å hjälpa mig. Alltid lika irriterande när man kör stop. Men men löste sig bra som tur var :)
Sån magisk kväll!
 
Och även söndag morgon vart det ingen ro. Upp klockan sju. Men idag bar det istället iväg till Lidköping för att tävla i blåbär med Happie. Är inte många gånger jag tävlat blåbär någon annanstans än i Herrljunga så vart allt lite spännande.
Men åkte dit med inställningen att ha kul och jobba på farten. Och kul hade vi minst sagt. Så stolt över min lille fluffboll! Första loppet satte vi en noll, å blev trea faktiskt. Sjukt kul! Andra loppet fick vi en sån onödig vägran samt en rivning på sista hindret men ändå sjukt stolt över han. Och tredje å sista loppet fick vi en vägran på en tunnel ingång synd men vi knep ändå yttligare en tredje placering där. Så är super nöjd med dagen och stolt över min fluff :D
Så nöjd! Nu blev det många bilder hehe.
Och rosetterna vart verkligen dom minsta jag någonsin sett men lika kul ändå med rosett hehe
 
Väl hemma igen nöjda och trötta så blev det lite mat. Sen när min plan var att kolla serie så däckade jag av totalt istället. Vart tydligen redigt trött hehe. Men var skönt att få sova en stund då det blivit lite brist vara denna helgen. Sen när man vaknat till liv igen så fick man grejat lite i huset innan sambon kom hem och det blev mat. 

Men men nu blir det att krypa ner i sängen och sova så man orkar jobba imorgon också även om det hade vart skönt med en sovmorgon hehe.
 
Hare!

Kommentera här: