Ne men Hej!

Hej!
Var många år sen jag skrev på den här bloggen. Tiden eller intresset har inte funnits. Men det kommer nog komma några inlägg in imellan nu fram över.
 
Vad har då hänt i livet? Har hänt en hel del.
Kollade tillbaka lite på tidigare inlägg och såg att jag inte skrivit något sedan vinter 2019. Hur såg då mitt liv ut år 2019? Jag jobbade med mjölkkor, var medryttare och hade 2 hundar. 
 
Idag jobbar jag inte med mjölkkor utan med smågrisproduktion sedan snart 1 år tillbaka. Var ett stort steg att prova något annat genemot vad jag var van med. Jobbat med mjölkkor i nästan 10 år innan jag tog steget och prova något annat. Till en början var de sjukt jobbigt. Ångrade mig nog 20 gånger om. Men nu när jag kommit in mera i det och anpassat mig, så trivs jag super bra. Har toppen kollegor och chefer som jag funkar ihop med. Allt bara flyter på med jobb just nu :)
 
 
Och den där medryttar hästarna jag hade 2019 har jag inte kvar alls heller. Utan idag äger jag en egen häst. Dock köpte jag en ridhäst som sen visade sig inte funka som ridhäst. Köpte mig ett sto, import från Irland. Ett super trevligt sto som är guda snäll i all hantering förutom ridningen. Så idag står jag med en häst jag inte kan rida tyvärr.
 
En annan stor förändring i mitt liv är att en livskamrat på 4 ben fick vandra vidare alldeles för tidigt. Våran kära Edwin finns inte kvar hos oss längre. En stor förlust. Men livet går vidare tyvärr. 
 
Men i höstas så kom en ny liten stjärna in i våra liv. En söt liten tjej vid namn Freja.
Hon är en borde collie & australian sheephears blandning. Full av energi utan dess like.
Söt eller hur?
Och en liten hulligan är hon också, lindrigt sagt haha.
 
Så detta är väl dessa stora händelser i mitt liv som skett den senaste tiden. Livet ändras fort ibland. Både mot och med gångar.
 
Men men nu blir det att åka ner till stallet strax och fixa iordning för lilla pållen. Imorgon vankas jobb och julbord mums! 
Hare!
 
 

Kommentera här: