onsdag? redan?

Hello där ute! 
Onsdag och mitt i veckan. 
Helt sjukt egentligen vad fort tiden går? Var ju nyss måndag och snart är de fredag igen.

Igår tisdag var det dax för en Emelie träning igen. Skulle egentligen ha tränat i måndags för henne men var så ostadigt väder så vi flytta fram den en dag. Vilket var tur för vi fick strålande sol istället för regn å snö hehe.
Träningen i sig gick super fint 😍 så fort jag vågar slappna av å lita på hästen samt lyssna på Emelie så går de super fint! Är redan taggad inför nästa träning som blir om 2 veckor.


Efter träningen så skulle jag fixa klart i stallet i väntan på veterinären. Som skulle ge hästarna sin andra vaccinations spruta. Hon skulle vara hos mig runt kl 15. Men så blev inte fallet. Hon kom strax innan kl 17 istället. Mindre skoj. Hade inte ätit någon middag den dagen ännu då jag trodde hon skulle komma kl 15, så var måttligt sur å grinig.
Men har snällaste cheferna i alla fall som fixade ladugården på kvällen så jag slapp stressa iväg dit när veterinären väl varit där. Så fick kommit hem å fått i mig lite mat istället :)

Idag onsdag har de varit hyfsat lugnt på jobbet. Gjorde rutinerna i ladugården  på morgonen. Och blev tidig frukost för att cheferna skulle iväg sen. Så blev själv på gården. Grejade klart med dom sista rutinerna. Plus fick mockat en box och tagit in två rymmlingar innån jag åkte hem å fixade stallet å fick i mig lite mat.
Mina små sötnosar 😍
Var tillbaka tidigt på jobbet sen för att greja lite till plus börja tidigt i ladugården då jag skulle med på ett Arla möte på kvällen. Var klar på jobbet kl 16. Då blev de racer fart hemåt. 

Innan mötet bjuds de på mat. Väldigt god mat som tur var.
Men men får väl försöka lyssna lite på de här mötet också å inte bara greja med mobilen. Även om det är rätt tråkigt å lyssna, speciellt när de är en dansk som pratar :s 

Hade!

Kommentera här: